ATTENTION please!!!

please LEAVE your blog's link for me walk in and follow you back at the SHOUTBOX ok.. tq a lot..
*at every post have a FACEBOOK COMMENT AVAILABLE. do leave comment there if you were not connected with blog account. its more easy.*

Demi XFM radio No.1 anda.

Demi XFM radio No.1 anda.

this blog owner by malaysian people.

this blog owner by malaysian people.

Monday, May 28, 2012

nada percakapan

apakah nada percakapan akan membawa kita memberontak. apakah kita perlu ubah cara cakap? dan lebihkan senyuman dan ketawa. aku selalu tersenyum, dan aku selalu ketawa. untuk menyorokkan rasa gelisah aku dan segala masalah aku. aku tahu mereka yang senang membaca raut wajah akan tahu aku cuma la 'plastik' tp itu cuma sebagai lakonan aku demi menyorokkan masalah aku.

mereka hanya menilai aku dari segi mata mereka memandang. mereka datang ke rumah aku. bercakap baik. tetapi bila aku meluahkan apa yang terbuku dan apa yang berlaku. mereka mula menaikkan nada mereka. menengking aku. aku rasa tak selesa. dan aku terangkan aku tak suka nada menengking. aku  cuma tersenyum tetapi tak menjadi. aku rasa hangin. aku cuba lagi senyum tapi tetap tak menjadi. akhirnya aku angkat langkah aku dan terus bergerak lari. lari dari cengkaman mereka sekuat hatiku. menyorok dari mereka. mereka amat kuat mencengkam aku.

dalam kehidupan aku. mmg aku perwatakan yang bersalah. tp dalam masa yg sama aku tidak bersalah. memang mereka menyokong aku. mereka berikan aku apa yang aku perlukan. tp tak kesemuanya. aku makin sakit. menekan. memicit. menghempas. mencekik.

tapi aku tetap tersenyum.

hanya senyuman penguat hidup aku. tiada yang lain dapat kuatkan hidup aku. kecuali senyuman yang aku lemparkan.


comments

Leave your footstep!!

Blogobo