ATTENTION please!!!

please LEAVE your blog's link for me walk in and follow you back at the SHOUTBOX ok.. tq a lot..
*at every post have a FACEBOOK COMMENT AVAILABLE. do leave comment there if you were not connected with blog account. its more easy.*

Demi XFM radio No.1 anda.

Demi XFM radio No.1 anda.

this blog owner by malaysian people.

this blog owner by malaysian people.

Friday, August 31, 2012

Sabah negeri di bawah bayu!

setiap kali aku dengar cerita sabah, apa yang selalu akan diutarakan oleh orang kita?

65% akan mengatakan dari pemerhatian permainan politik
35% akan memuji keindahan sabah.

aku sebagai seorang rakyat malaysia yang telah 20 tahun lebih hidup di tanah kebanggaan kita tak pernah nampak apa kekurangan orang sabah. CUMA, apa yang aku nampak adalah, kelalaian kerajaan aku untuk memajukan negeri sabah.

negeri sabah adalah tempat yang paling dramatik dan indah juga tempat yang diiktiraf sebagai negeri pelangcongan paling utama dalam malaysia selepas serawak.

keindahan pulau yang sabah ada amat menakjubkan, juga dengan gunung yang tertinggi pernah ada dalam asia tenggara. gunung kinabalu.

sabah juga punyai rakyat yang paling banyak bilangan suku kaum di malaysia. juga sarawak. jadi adat istiadat sabah dan sarawak adalah penuh dengan warna warni dan pelbagai perayaan suku kaum dapat dijalankan dan lebih merapatkan silaturrahim antara kaum juga rakyatnya.

sabah, adalah negeri yang perlu diberi perhatian, bukan untuk dihina.

rakyat sabah ramai yang menakjubkan. ramai telah aku jumpa sehingga dijadikan majoriti dalam satu kampus rakyat sabah dalam menerajui ilmu masa hadapan. mereka juga maju seperti kita.

jadi,

kepada mereka yang asyik nak hina sabah itu, ini, please. kaji dahlu sblum buka mulut yang berbau itu.

sabah cuma diabaikan oleh kerajaan kita. itu mengapa mereka ditindas sehingga jauh daripada kemajuan yang sepatutnya. rakyat sabah cuma akan merasa senang sedikit apabila PRU sampai.

janji ditepati?

lihatlah apa yang telah kau buat disabah wahai umno!

lihat!

jangan butakan mata. jika anda terus begini, lebih baik TUKAR!
comments

Wednesday, August 15, 2012

Bebaskah Seruanku?

anak anak kita menjerit erti bebasnya kita,
dari peluru hidup yang selalu mengejar manusia,
terdiri daripada nenek moyang kita,
yang hidupnya rumpun menaikkan bijih,
menyemaikan benih-benih padi,
menanam pucuk layu serai,
untuk menyuapkan mereka yang membunuh,
darah daging, tulang temulang,
keturunan aku tanpa belas,

daripada mereka yang berkulit putih,
hinggalah kepada mata yang sepet,
bekerja kepada asal mereka,
membunuh, merompak, menghambakan kita,
kepada dunia menunjukkan kekuatan mereka,
dengan merobek keturunanku atas nama kerja,
sedangkan mereka membina lubang neraka,
kepada para saudaraku untuk merana,

bangsa tanahku merasa akan keperitan yang tak terduga,
melayuku, cinaku, indiaku, siamku, bumiputraku,
semua merasa akan sakitnya jajah,
semua terbit rasa perit yang tak terfikir,
semua terhamba di bumi sendiri kerana senjata,
semuanya terduduk sakit mengurut sendi yang kejang,
terpekik anak perempuan meminta tolong,
kehormatan diambil oleh mereka,
saudara hanya mengalirkan air mata,
tiada senjata yang mampu diguna,
untuk menebus dosa yang mereka laku,
ada yang halimunan dibawah serkap ayam laga,
sehinggakan taji jantan itu kesejukan menanti rehatnya kembali,
yang telah diambil alih dari si dara yang ketakutan.

telah 5 dekad jurang yang kita tempuhi,
anak-anakku terpekik dan menjerit,
bersorak dan mengibar,
bersuka ria dan menggila,
menantikan dengungnya mari bunyi gitar,
disusulkan bersama suara sumbang,
melaungkan kata yang dirasa bermakna,
cerah,
walau kita tahu mereka tidak mengetahui.
detik perit, jerih, sakit setelah 3 abad.
diharapakn pulangannya setimpal,
sedarah gumpalan pahlawan,
sepotong ayat ingatan,
sedetik sedekah,


tapi,
anak-anakku kini berbeza,
belasan mereka bermesra,
belasan mereka merompak,
belasan mereka, menghina.
anak-anakku terus leka,
bersama peneman sementara,
berparang perangkan harta orang,
berparang perangkan hak lain,
merampas dari kekuatan,
menghunus kepada yang hitam,
anak-anakku sedikit yang hunuskan matanya,
menyerkap ilmu di depan mata.
meraut, setiap kata,
anak-anakku positf hanya minoriti.

aku masih terdengar,
anak-anak aku,
menjerit!
laungan kebanggaan yang kita sohor dari melaka,
hinggakan ke pahang!
sampai ke stadium.
Tunku Abdul Rahman banggakan tanah kita,
anak kita mencampak arang.

sehingga sekarang,
tersoalku sendiri,
apa yang anakku pandang
akan itu kemerdekaan!

-wanchords.

55 tahun kita merdeka, tertanyakah kita dimana dan siapa empunya darah yang jatuh tersemat dalam lagu kebangsaan?


comments

terputarkah kehidupan kau dilautan penuh warna duka?

setiap hari, jika difikirkan dan termenung jauh terpana akan warnanya hijau biru bercampur putih bulatnya bumi. terlihat tenang jauh kita fikirkan kedamaian bumi yang kita diami.

istimewa, kesejukan, kepanasan, adat, bangsa, tanah, air, udara, angin, cahaya, kegelapan, semua bercampur baur di deria rasa kita yang masing-masing terasa.

pernahkah kau terfikir, tergeraknya masa mengikut arus warna samar yang wujud di fajar terbit dan ufuk mati cahaya oren? antara siang dan malam, juga malam dan siang?

terdengar jauh sayu, anjing menyalak malam memanggil bulan, burung berkicau pagi memangkit berselimut embun hilang tatkala matahari berkuasa.

terdetikkah kita akal yang terfikir, mana letakknya kaki, di orbit yang pastinya bergerak tak berhenti, di paksi yang berputar tak berehat. setiap hari kordinasi kita terubah sendiri.

kedudukan fizikal arah nyata tak keruan walau tidur tak terjaga, rujuk matahari bersama kehidupan kita terus berbeza. walau ada cuma kamu yang teguh berdiri bersama istana menantikan roboh!.

korupsi,

masa bergerak tak berhenti, jalan menanti untuk meniti, nafas tertarik untuk berbakti, kehidupan terjalin kesetiaan terbukti. masihkah kita bersama pendirian yang utuh selama ini atau cuma suatu azam yang sawang lapuk masih menemani.?

tak terusung kata sendiri jika mati tak bertali. tak terungkap falsafah sendiri jika menanti tanpa fikiran hati.

masa itu terus bergerak bersama pedang maut di sana. menanti mangsa, berikutan memajukan diri mereka, pasti binasa, yang leka.

-wanchords 

jangan dinanti yang tak pasti, yang digenggam akan terus mati.   
comments

Saturday, August 11, 2012

Tapi bukan Aku!!

dalam mencari kebahagiaan hidup memang banyak dugaan. bukan dugaan biasa.! malah luar biasa. pengorbanan. mesti selalu ada. jiwa kesakitan melabur keperitan, kebiasaan. pedoman iktibar diambil. tak hingga ke separuh!.

jiwa kita selalu kosong dalam mengenal apa itu erti cinta. tak semua mengenal dimana ia berada. bagaimana untuk menatangnya. bagaimana untuk elakkan calarnya. pelbagai persoalan kerap menerjah ke minda akal fikiran.

terbukti cinta bukan permainan biasa. keperluan akal minda menatang kejiwaan yang penuh kepelbagaian potensi dan kebarangkalian. fikir! dimana letaknya harga diri dan cinta sejati.!

ternaikkah sinar luahan seikhlas hati? dalam mengejar cinta sejati. cinta bukan sahaja label sebagai penaik naluri semula jadi yang normal arahnya!. pengorbanan yang sering diperkatakan. adakah sebagai ilusi mata mengenal apa itu cinta yang terluah dari akal fikiran untuk mengejar pemuas? tidak bukan sama sekali.

walau pengorbanan besar cinta sejati akan akhir dengan ikatan sah lafaz ketulusan disaksikan oleh saksi yang sah syaratnya. bakal disalam erat tangan yang digenggam dengan melafaz kata tersirat untuk menanggung setiap dosa yang bakal dilakukan oleh si bakal peneman!.

wakil selaku wali yang mengenggam setabur kata untuk melepaskan ikatan saudaraan yang telah lama terjalin sejak menraungnya terlepas tali ikatan perut sehingga parunya mula berfungsi.! tangisi kuat yang ada menerjah bilik dikatakan normal. tetapi tangisan itu terlepas dari tali ikatan perut yang sains membuktikan salur makanan tenaga kepada kandungan! akan tetapi fikiran yang sebenar, itu ikatan yang membebaskan kita dari cintaan Illahi.

ketenangan biasa akan ada! menerjah dalam sanubari cinta.! walau seperit mana, manusia biasa tak akan dapat menahan sehingga berlaku putus ikatan percintaan!. calar balar yang diterima bukan kepalang. manusia biasa menahan dengan seribu kekuatan! ramai yang tewas. ada yang lepas!. jiwa kental. hati kering. fikiran kebal, segumpal tawakal. kekal bersama walau badai tinggi memberi seribu persoalan bagaimana?

percintaan akan akhiri dengan perkahwinan. perkahwinan itu mudah! hanya memerlukan persetujuan.! dan fikiran waras yang menerima!. jika si penerima menerima dengan tangan terbuka dan telah bersedia, pasti berlangsung hari istimewa dan bersejarah dalam kehidupan mereka tersendiri.

aku?

mengapa? terdiam? terkaku? terkaget? TIDAK! bukan aku tidak pernah terfikirkan perkahwinan itu. manusia biasa selalu akan terfikir. bila? siapa? di mana? bakal akan ku temui bakal aku. jangan terlepas aku dengan yang baik hati budinya. tak teringin aku yang biasa melewar malam, malas, degil pasangannyaku itu.

perkahwinan kerana percintaan! YA. pernah ku luahkan! orang tua? YA telah mempersetujui. bakal? YA telah ada. dan TETAPI. malangnya bagiku, masa diberikan untuk berfikir!

DIA TAK MEMPERSETUJUI NIATKU.

apa dayaku. orang bukan boleh dipaksa. kita boleh menarik kuda ke sungai, tapi kita tak boleh arahkan kuda untuk meminum air jika ianya tidak mahu!.

sorongkan pemandanganku jauh kehadapan. bakal meminta tempoh bertahun. manusia jiwanya berubah, manusia hidupnya roda. manusia jalannya berliku, bersimpang!

walau apa jua elakkan yang tertabur, ku hempaskan rasa menyesal. ku tak mengalah, malang, rodaku kecil. terngalah aku dengan faktor yang manusia tidak kental merasa!. aku tertewas dengan permainan jiwa kental tabah nurani. bukan biasa aku merasa. cuma aku tak termampu mengawal lagi. kaca yang terhiris akan berkesan, inikan kulit yang selalu meninggalkan parut.

dalam menerjah kepahitan kehidupan kemuliaannya. aku terus bergerak. dan ia bukan aku yang menolak. aku menrima isyarat itu. sauh hati tercicir. aku terus dilambung tinggi.!

tapi aku tetap aku!

penyiksaan itu bukan aku.

penyiksaan yang melanda badai pantai yang selalu dihempas air tiada henti, dari sebelum kita bernafas sehingga gelapnya dunia ini, tiada henti, penyiksaan itu bukan aku.

Tapi Bukan Aku.


comments

Thursday, August 9, 2012

BERNAS | Hari Raya 2012 (The Journey) TV Commercial Director's Cut (Bahasa Malaysia)

teruntun jiwa aku mengenangkan mereka berdua,
walau iklan yang menerjah masuk ke kaca tv
aku tak terkira kesan terjahitnya luka yang mendalam,
walau tersenyum si buta,
walau secekal si gagap,
hati mereka tabah segempal darah pahlawan.

aku teruntun jiwa, terkenang pengorbanan,
walau di hari raya,
hari bahagia bagi ramai yang normal.
hari bersejarah setiap tahun, bagi yang menerima.

seikhlas hati menabur budi, 
ikhlas jiwa mengenal diri,
tiada yang memandang si buta dan si gagap,
dengan celik mata.

KITA!

yang masih buta!!


comments

Aidilfitri yang kosong !

sedang aku berjalan menikmati petang yang sesak di jalanan i-city shah alam untuk mencari juadah untuk aku berbuka pada hari khamis 9 ogos 2012, aku rasa seperti biasa. tiada apa yang kosong.

sehinggalah aku berjumpa seorang pak cik tua sedang berniaga murtabak dan roti bom. aku pun terhenti untuk membeli.

Pak Cik : roti bom dan murtabak dik.
Aku : berapa satu roti bom pak cik?
P : roti bom singgit satu dik, murtabak RM2.50 satu.
A : roti bom 2 ye cik.
P : boleh...
(sedang bungkus roti bom 2)

P : balek raya tak dik tahun ni?
A : balek cik. mesty la balek. rindu kat adik beradik ngn sedara mara.
P : bagus la tu. kg kat mana?
A : kg kat pahang la pak cik.
P : kuantan ke?
A : xde la. temerloh je.
P : owh, pak cik dlu rajin g temerloh.
A : ye ke pak cik? buat apa?
P : niaga la dik. dlu pak cik niaga merata. selalu nya tanjung lumpur ngn temerloh!
A : owh, pak cik kg mana?
P: pak cik asal kuantan dik.
A : uih jauhnya sampai ke shah alam niaga.
P : pak cik da pindah sini dik. da tak nak balek kuantan.
A: ?? (pak cik ni kenapa??)
A : kenapa pak cik?
P: pak cik da xde sapa da dik. nah ni roti bom 2 . 2 inggit ye dik
(hulur 2 keping duit singgit)
P: mekasih dik.
A: sama cik. napa pak cik pindah sini?
P: pak cik da xde siapa2 dik dalam dunia ni. pak cik sorang je.
A: maksud pak cik?
P: pak cik sorang je yang tiggal atas dunia ni. da xde adik beradik, anak, isteri semua da xde.
A: diorang da xde?
P: ye, adik beradik pak cik cuma ada 2. sorang akak pak cik n last pak cik. akak pak cik meninggal masa raya 2 tahun lepas. kemalangan.
A: innalillah.
P: isteri pak cik n anak-anak pak cik pun sama.
A: meninggal.... ke.. ke. malangan?
P: ye dik. masa raya tahun lepas.
A: kat mana tu pak cik?
P: kat pahang la. masa tu pak cik dari kuantan nak ke temerloh. nak ke rumah arwah mak pak cik. nak raya kat sana. tp pak cik kemalangan kat jalan bukit tajau.
A: pak cik langgar apa masa tu?
P: pak cik elak lubang. pastu pak cik dalam xsedar depan pak cik arah tentangan ada van.
A: astaghfirullah
P: pak cik pun xingat da apa yang berlaku masa tu. tp pak cik cuma tahu pak cik da terpelanting dari kereta pak cik. sbb pak cik tak pakai tali keledar.
A: macam tu ke?, kereta tu cam mana?
(pak cik tarik nafas panjang.)

P: pak cik masa tu xleh nak jalan dik. pak cik patah kaki. pak cik niarap ke kereta pak cik yang da langgar pokok kat tepi jalan. pak cik tgok isteri pak cik da tak tergerak da. anak pak cik semua senyap.
A: minta maaf pak cik.
P: semuanya da tak da.
A: maafkan saya pak cik sebab bertanya.
P: tak apa la adik. adik masih boleh bermakna dalam dunia sbb masih ada keluarga. raya pak cik kosong. raya pak cik xde makna. aidilfitri tahun ni pak cik rasa kosong. tak ada apa yang tinggal. pak cik pindah sbb pak cik da xnak ingat semua tu. pak cik cuma boleh lawat tanah yang tertinggal untuk mereka.
A: minta maaf pak cik. saya jalan dlu la ye. maafkan saya.

(aku bersalaman dan aku terus berjalan)

terdengar pak cik masih menjerit panggil pelanggan, AAAAA, ROTI BOM, MURTABAK!!

rayanya hanya dengan diri sendiri dan kubur yang telah terpacak nisan.

hargailah raya yang masih ada.!

bersama keluarga dan anak yang kita dakapkan bersama.!


comments

Wednesday, August 1, 2012

my Arsenal master piece.

this is the view from Arsenal site where the place i purchase the arsenal jersey. 

and this is some of it. 

my first purchased

the second one.

the last one.

and when it be together, this is formed out.

: Ikhwan Zakryz Waynes :



for the player kit i've been spend on it with 66 pound sterling each. and the goalkeeper kit was 118 pound sterling. so i have spent on it 250 pound sterling. 

for me it's nevermind. coz the interesting original made replica kit is not so easy to get. so i buy it online, and i still have no idea, how much will it cost me for the delivery. but it still okay. i may can afford it. 

#Arsenal forever.

want to purchase too? go to Arsenal.com



comments

Tuesday, July 24, 2012

people's routine vs MY daily routine

People,

- *day*
1) woke up and went to work.
2) flirting with crush
3) messaging.
4) call
5) everything they could.

ME.

-*day*
1) sleep
2) sleep cont.
3) sleep
4) sleep again.
5) rest.

People,

-*night*

1) sleep
2) sleep cont.
3) sleep
4) sleep again.
5) rest.


ME.
-*night*
1) work
2) work out
3) sell the burger.
4) live with sweat to get money.
5) work.

*no differences.

what's ur daily routine?

comments

Monday, July 23, 2012

perkahwinan Syafiq (16 tahun) & Yana (14 tahun)

video :



apa pun ucapan tahniah daripada wanchords yang telah tua tapi masih tidak kahwin lagi. hehehe. gurau je.

perkahwinan syafiq dan yana adalah perkahwinan muda remaja yang tidak ramai berani untuk melakukannya. perkahwinan mereka berlangsung di sebuah felda daerah bera, pahang. ada yang mengatakan bahawa mereka dari Felda Purun, ada juga mengatakan dari felda Mayam. ada juga pihak kuat mengatakan mereka dari Felda triang 3. 

apa apa pun tahniah diucapkan oleh wanchords. kerana telah melangsungkan perkahwinan. semoga bahagia ke anak cucu.

** tasik tu adalah tasik bera. ada kemungkinan pasangan ini daripada felda triang 3. kerana felda itu yang berdekatan dengan tasik tersebut. 
comments

Friday, July 20, 2012

July activity

this carpet just invented to produced the shared items and knowledge. but today i'm going to have an entry about my self. just an universal unimportant sharing i guessed up. memoriable thing may have certain got we interested in the way we have it.

and i already have it. july activity, im joined my housemate trip to Kedah. long way journey to start from  Shah Alam Selangor. first tentative achieved is to picked up a friends from the big high institution, main UiTM   Malaysia, shah alam. were achieved at 10 pm or something. then we were went to selayang to got the invited letter from a friends house to get this activity sliced move freely way.

at the midnight we were at the one more friends house to picked up joined us together too at kuala selangor. then we moved foward and straight away to north way.

we stopped and arrived at the village named Nami. and we having some rest there. but for me it just for a while. the driver were sleep as long as he wanted to rest his body up to be level same or over par.

we have such a good time trip rest and picnic at Lata Mengkuang. Kedah. and we having a dinner event at UUM Sintok. and meet some new friends which it called event and may have some ice breakin'

at last for the way ought to go home, we take a little time to went to langkawi, and this trip may the best for second time i went there. for the first time i went there was at the year of 2007. and 5 years after, i went there back again.

so this some pic i've got at the moment when i were there.

moment at the Dataran Lang.

i also went to the historical place named Makam Mahsuri (the Grave of Mahsuri). the place were is the Langkawi been cursed for seven centuries when she been killed cause of defamation by the people who jealousy of the prettier she had.

and this is sort of the pic we having.
Makam Mahsuri (The grave of Mahsuri)

Kota Mahsuri.

comments

Friday, July 13, 2012

Henry the Arsenal's legend.

henry at Arsenal 2012

one of Arsenal legend thierry henry have a great month when he back on loan at emirates stadium last 2012 season. the legend still have his power and movement in order to prove to all the critics about his ability at his age. many players when reached the age as same as henry, they will not so powerful, but this legend was totally different from the others. 

he back to help arsenal in one month and he scored 3 goal in short appearance. first of his goal at 2012, was when arsenal against leeds united. henry substituted chamakh at 64' minute and he scored at 70' minute of the game. arsenal won that match with the result 1-0. at the final whistle, henry raise his both hands up celebrated his first appearance in 2012 win scored the golden goal.

his second appearance is when arsenal meet up with ac milan where we saw that was the arsenal's big shame in europe competition when they were lost 4-0 to ac milan. at that cap henry unable to score but that was not the opportunity to critics his loan spell. because he is the heart of the arsenal fans. whenever he come to arsenal, he always welcomed by the fans. no doubt.

his second goal is when arsenal met blackburn where's they won 6-0. at the minute of 80' he got the ball and passed it to RVP, but RVP played 1-2 with henry and henry scored it. second goal for his 2012 cap and 5th goal to arsenal at 80' minute.

his third goal when he met against sunderland where that was a very last minute. at minute of 90' + 2' henry scored assisted from arshavin. he brought arsenal lead back when they're draw in 90' minute 1-1 and made the result became 2-1. what shocked to the world of football when he still can be the best among of the best.


and lastly this is what henry speech about when he in rumors to arsenal move in loan spell.

(“It is unreal to be honest. But when it comes to Arsenal my heart will always do the talking,” Henry said.

"Once I knew the plan behind it I was OK with it. I am not coming here to be a hero or prove anything. I am just coming here to help. People have to understand that. Marouane (Chamakh) and Gervinho are going to the Africa Cup of Nations so I was asked to fill in the gap. It is a loan deal and I’ll be on the bench most of the time. If I can make the bench that is! The boss has a team here already who are doing something good. I am just going to be part of the squad.

"I want to send a message to the fans of New York Red Bulls as well. I always said I would not play in Europe again. But it is hard for me when it comes to Arsenal. I am not coming here for the whole season, I will be back and I want to win the MLS Cup with the Red Bulls. I hope it is win-win situation where I can help Arsenal and come back fit for the MLS season.")


comments

Arsenal kit.!!

jersi arsenal kini membara dengan design yang terbaru,  bukan seperti baju MU yang seperti kain alas meja cap gajah duduk. kali ni arsenal datang dengan design yang tampak meyakinkan dan tampak lebih lawa.



home kit 2012/2013

first away kit 2012/2013

second away kit 2012/2013


comments

Lukas Podolski and Olivier Giroud


podolski pemain bintang jerman yang berkelahiran poland telah sah jadi milik arsenal dengan perjanjian kontrak selama 4 tahun di Arsenal. dan kini telah menerima habuan 7 juta euro setahun.

podolski yang asalnya bermain untuk FC Koln telah mengalami masalah tidak sehaluan dengan pengurus pasukan itu, lantas arsene wenger yang memantau podolski sekian lama telah bersetuju untuk membida pemain itu dengan 8 juta euro. namun FC Koln meletakkan syarat dengan melepaskan podolski atas harga 14 juta euro. lantas arsene wenger dan pihak pengurusan Arsenal telah bersetuju untuk membayar harga itu. lantas itu, podolski sah milik arsenal. akan tetapi, podolski meletakkan syaratnya tersendiri dengan menyatakan bahawa arsene wenger perlu menjanjikan tempatnya dalam skuad arsenal.

dengan kehadiran podolski, rakan sepasukannya, per mertesacker ,  amat teruja untuk teruskan kariernya bersama arsenal. kerana podolski dengan per mertesacker amat rapat dalam pasukan jerman.

akhirnya, pemain bintang baru jadi milik arsenal.


olivier giroud adalah pemain perancis yang diintai oleh arsene wenger sejak sekian lama dan menjadi buruan terkuat arsene wenger kerana pada musim lepas, giroud adalah pemain yang paling bertanggungjawab dalam memastikan pasukan montpellier menjadi juara liga 1 perancis. arsenal telah melanggar cara mengurus jual beli kerana membeli giroud yang terlampau mahal. sebelum ini, arsene wenger membeli pemain yang bertaraf biasa dengan membida harga yang rendah dan murah.

akan tetapi, arsene kini membuak-buak untuk mendapatkan giroud dan membayar sejumlah wang berharga 70 juta euro hanya untuk mendapatkan giroud. cuma yang perlu diingatkan jangan terlalu overrated untuk giroud kerana sebelum ini beliau bermain untuk liga 1 perancis. bukan liga sepanyol mahupun jerman.

kini, setelah pemergian fabregas, nasri, clichy, pada awal musim 2011/2012, wenger telah menggunakan khidmat baru chamakh, park, koscielny, per mertesacker, andre santos, mikel arteta, dan yossi benayoun (pinjaman 1 musim), mereka telah menamatkan saingan di tempat yang ketiga ketika musim itu mereka jatuh merudum pada awal musim.

kini dengan kehadiran giroud, dan podolski, kemungkinan arsenal telah berada di landasan yang terbaik untuk memburu gelaran juara pada musim 2012/2013 kali ini.

juga dengan jack wilshere yang baru pulih, keyakinan kepada ryo miyachi yang telah menunjukkan kematangan dalam permainan bola sepak, kieran gibbs yang telah kembali pulih juga dalam skuad dan telah menjaringkan gol, andre santos yang juga telah sihat daripada kecederaan, arsenal mungkin akan menjadi satu pasukan yang digeruni.

kita lihat predator arsenal dan sprint ryo + walcott, juga midfielder yang pakar mikel arteta, alex song, jack wilshere. arsenal kini akan membara!!
comments

Lelaki SEMUANYA sama!!

Assalamualaikum..

entry kali ni nak menceritakan kepada rakan pembaca dan blogwalkers, mengenai perkataan yang selalu keluar daripada mulut perempuan yang mengatakan 'lelaki semuanya sama!!'.

jangan ada pihak lelaki yang cuba terasa hati dengan apa yang ingin saya tuliskan kerana, ini adalah fakta yang saya dapat daripada seorang LELAKI yang telah berkahwin dan juga telah berpengalaman dalam kehidupan berumah tangga kerana telah dikurniakan 2 cahaya mata lelaki dalam kehidupan beliau.

ditanyakan mengenai zaman percintaan, beliau telah mengalaminya dan telah menjelaskan kenapa perempuan  akan mengatakan lelaki semuanya sama! percaya fakta ini. jika anda seorang lelaki, anda akan terasa apa yang saya perkatakan dalam entry ini.

Kenapa perempuan menggelarkan LELAKI SEMUANYA SAMA?

- pertama :

ketika kapel. semuanya manis, tak pernah lupa akan tarikh penting. pabila sudah berulang-ulang. si lelaki akan merasakan itu semua tidak penting lagi. kerana telah berulang-ulang. manakala perempuan masih lagi setia menunggu detik itu untuk diraikan dengan kekasihnya.

- kedua :

komitmen berbelah bahagi. pabila komitmen telah didetiknya berbahagi kepada kerja, belajar, dan etc.. si lelaki akan cuba fokus lebih kepada komitmen yang dia hadapi sekarang dan akan cuba mengurangkan komitmen kepada si perempuan. apabila komitmen yang sedang dihadapinya berhari-hari dirasakan lebih penting, matlamatnya kearah perempuannya telah berkurangan dan jatuh. si perempuan yang menagih kasih dan beri taat setia masih juga menunggu.

- ketiga :

janji-jani yang dilontarkan oleh si lelaki. saya jujur ingin menanyakan lelaki di luar sana, masihkan anda ingat semua janji-janji yang anda ungkapkan kepada pihak perempuan? seperti 'tidak akan menyakiti hatinya' , 'akan menjaga tingkah laku' , 'menjaga hati si perempuan' dan lain-lain yang pernah dikeluarkan oleh mulut si lelaki? masih ingat? sepanjang perbualan saya dengan orang yang menerangkan perkara ini kepada saya, beliau berkata, lelaki ni cepat lupa akan kasih dan janji yang dia ungkapkan. bila da berjanji, dia mula akan biarkan sebab dah lama. ini sebenarnya 'lelaki semua sama' itu benar!!

- keempat :

si lelaki terlalu mengongkong si perempuan, ingat!! ketika anda kapel, perempuan itu bukan hak anda!! ketika tunang juga masih bukan hak anda. hak anda ketika perempuan itu telah selamat diijab kabulkan bersama anda. jangan terlalu mengongkong perempuan kerana mereka akan merasa bosan dan tertekan.
mereka masih bukan hak sebenar anda. ketika kapel si perempuan mula dahulu akan merasa bosan! kerana, anda yang mengongkong. biarkan mereka dengan kebebasan, cuma jangan terlalu bebaskan mereka. bebas juga ada had!

*banyak lagi yang ingin dibincangkan cuma saya tak berkesempatan. letih tak hilang sebab kerja.

akan datang saya ceritakan lagi.

segala cerita saya ini saya dapat daripada abg Li, yang berniaga burger bersama saya di YB burger shah alam.


comments

Thursday, July 12, 2012

hakikat yang perlu ditelan oleh peminat Arsenal

kapten Arsenal Robin Van Persie!!

PENYERANG sensasi Arsenal, Robin Van Persie yang menjadi rebutan beberapa kelab ternama bola sepak Inggeris akhirnya membuat keputusan untuk tidak meneruskan karier bersama Arsenal, musim depan.

Dalam satu kenyataan rasmi di laman webnya, beliau berkata, keputusan itu dibuat setelah pertimbangan sewajarnya dan sebarang perkembangan lanjut akan dimaklumkan kemudian selepas berbincang dengan Ketua Eksekutif, Ivan  Gazidi.

"Saya fikirkan mengenai keputusan ini semasak-masaknya untuk tidak menyambung kontrak bersama Arsenal. Anda berhak untuk tidak bersetuju mengenai apa yang saya lakukan dan saya menghormati segala pandangan yang diberikan.

"Apa pun terjadi, saya tetap berbangga bersama kelab ini selama lapan tahun. Saya sayangkan kelab dan penyokong di sini kerana tempat saya membesar dan menjadi pemain bola sepak seperti hari ini," katanya.

Van Persie yang memasuki musim terakhir kontraknya yang bernilai £80,000 (RM246,000) seminggu bersama Gunners kini menjadi taruhan juara Liga Perdana Inggeris, Manchester City yang sedang berusaha mendapatkan bintang Belanda itu dengan tawaran £20 juta (RM99.2 juta).

Arsenal kini kehilangan lagi seorang tonggak utama kelab mereka!!
comments

Wednesday, July 11, 2012

Tiba masa untuk Kabungan



perjuangan masih belum selesai. mereka kekal di internet. kabungan ini terus diminta untuk memastikan XFM kembali menghiburkan kita di radio.!!!

kami peminat anda dan terus berusaha menyokong muzik tempatan juga radio tempatan kami seperti anda.!!
comments

How to make an Auto tweet for new followers in twitter.

okay let me get this straight. this tutorial is simple. and steady as fucks. just follow this step by step.


first click at this IFTTT. it's bring you to new tab of the system to done this tutorial.


first :
create an acc at the button click in IFTTT / sign in to IFTTT.
click for large the image.


second :
click at the 'create' button to make a system.
click for large the image. 
third :
click at 'this' button.
click for large the image. 
fourth :
click at the 'twitter' button. (if you never use this site, you need to authorize your social network first when click on it)
click for large the image. 
fifth :
click at the 'new followers'
click for large the image. 
sixth :
click at the 'create trigger' button.
click for large the image. 
seventh :
click at 'that' button.
click for large the image. 
eight'th:
click at the 'twitter' button once more.
click for large the image. 
nineth :
click at the 'post a new tweet' button.
click for large the image. 
tenth :
you can change the tweet you want at the red column and ingredient medium at the light blue column.
click for large the image. 


eleventh :
then you finished and you can describe the system you've created.
click for large the image. 
twelve'th :
the system you've created now at your dashboard. you can turn it off if you want, delete it, share it, and edit it.
click for large the image. 

comments

PIXLR power

aku bosan.. seriously. aku bosan.

tak tahu nak buat apa. asyik menghadap laptop. tunggu new feed from friends. than nothing else. so masuk la  pergi berniaga burger bersama rakan - rakan seperjuangan.


dan bila balik rumah, sama je. asyik buka laptop dan menghadap laptop yang dibuka hanyalah twitter. twitter. twitter. twitter. dan twitter. esoknya pun sama. twitter. twitter. twitter. dan twitter.  lagi. lusa, sama saja. twitter. twitter. twitter.  dan twitter. 


akhirnya aku sempat tengok application kat iphone kawan aku, ada instagram. al maklum la aku tak ada iphone, and aku pun main la application tersebut lalu teringin nak satu. alangkah sedihnya, aku tiada iphone cuma ada laptop. 


tetapi,


aku terus mencari dan jumpa satu aplikasi serupa tetapi berlainan nama. iaitu PIXLR (photo editing services) and aku terus download masuk ke komputer aku. dan juga browser chrome aku yang aku guna. 


akhirnya hasil daripada pixlr aku dapat menghasilkan output sebegini. :


click for large image

gambar yang nampak senja ni aku masuk kat application pixlr yang paling simple. iaitu application 'retro vintage effect'. nampak bagai ada aura dan di tatkala senja. jika nak ke application ini, sila klik link ini :

yang kedua :

click for large the image

&

click for large the image

gambar sebegini serupa seperti masuk ke dalam instagram. tetapi, ianya bukan. ia tetap pixlr. cuma ianya lebih dalam lagi dan banyak pilihan editing di aplikasi yang juga disediakan oleh pixlr. dan tapak untuk lakukan online ada pada link ini :

yang terakhir dapat di kongsi :

click for large the image
yang sama seperti yang kedua. aplikasi sama. cuma banyak yang diisi dalam gambar ini. banyak effect yang dimasukkan dan aku saja buat macam album lagu. hehehe. sukakan music dan ini jadinya kemaruk. sama je link macam atas.

bagi mereka yang nak terus direct ke web pixlr klik la pada link ini. 


mekasih!!
comments

Lyssasecret

hey bloggers, today i just wanna make a entry about a person named Lysa's the bloggers. *i don't know her real name sorry, maybe Lyssa Faizureen*. and of course i wanna talk about her blog. because this is what i always do.

Lysa blog is special because lot of her entry is about tutorial for social network and networking money maker. she teach us a lot and we suppose to thanked her for what the share item that she wrote about.

here is some pic about her blog. and the link at the below of this entry.

her head's blog


the networking money maker tutorial.


the social networking tutorial.


anybody want to walk in to her blog just click this.

comments

Tuesday, July 10, 2012

Hobby vs Ambition

we need to know, what the difference that quite far away from it really means. we need to open widely our heart also mind to think wisely in deep rolling with, what this two words absolute the milky color-ed of our real life.

Hobby definite as :

A hobby is a regular activity or interest that is undertaken for pleasure, typically done during one's leisure time. Examples of hobbies include collecting, creative and artistic pursuits, making, tinkering, sports and adult education. Engaging in a hobby can lead to acquiring substantial skill, knowledge and experience. People also enjoy participating in competitive hobbies such as athletics, hockey, curling, golf, bowling and tennis.
What are hobbies for some people are professions for others. For example, a chef may enjoy playing computer games as a hobby, whilst a professional game tester might enjoy cooking. Generally speaking, the person who engages in an activity for fun, not remuneration, is called anamateur (or hobbyist), as distinct from a professional.





while,


Ambition definite as :


-Ambition is the desire for personal achievement.


more...


ambition (usually uncountable; plural ambitions)
  1. (uncountable, countable) Eager or inordinate desire for some object that confers distinction, as preferment, honor, superiority, political power, or literary fame; desire to distinguish one's self from other people.
  2. (countable) An object of an ardent desire.
    My ambition is to own a helicopter.
  3.  A desire, as in (sense 1), for another person to achieve these things.
  4. (uncountable) A personal quality similar to motivation, not necessarily tied to a single goal.




but, but, but...

why always people do always un-recognized this word wisely in their head? they always thought to us that what we always played during free time, that is the things what is we dream of life. we do care ourselves at next time to come. but our hobby is different away from what we aim for the target in the real life to be.

words 'wannabe' may construct us be like seriously. yes when we talk about the aim of ambition. but, no when we are on our hobby. are you been confuse with people claimed their hobby to play games with their dreams is to be away more than that? he/she may want to be an engineer, a doctor,... n etc that look better. that is what we dream of.

when we on the seriously death of time killing, lot to be spent what will we do? first we will do what we love too. yet we will play the game what we called the hobby. me as example, i love to play the guitar and that is my hobby. i claimed that i am musician when i do made my own song, i play it, people and me enjoy the music. i do want to be apart of the music world industry. and it just my part time worlds.

my real life worlds is what i written in the exam and money i've been spent a lot on studying is what i really aimed to be. that is the real of me. when the hobby is just the interest. don't keep you confused. and keep scolded person that play a lot their interest of.

thinks and keep thinking. i will be play the music. and i will not keep play it till the death. because it my hobby. this words not the same difference. and it will be never the same. ever ever.

i knew our time and our canon time will never turned back on. but the time could not been wasted. and we spent it to the best way on hobby. not to joined the illegal things such as drug, race unofficial, mugged,.. etc.

so please. this is my words keep you all think and will be understand FOREVER.





comments

Monday, July 9, 2012

XFM telah berada dalam memori daripada bersiaran di Radio.


kini setelah bertahun Xfm bertapak dalam dunia industri penyiaran muzik, satu-satunya stesen muzik tanpa iklan di malaysia. dan stesen yang memainkan muzik non-stop. hanya XFM. sekarang XFM telah ditutup sepenuhnya dari bersiaran secara langsung di radio.

mulai hari ini selasa, 9/7/2012. XFM telah menyepikan diri daripada penyiarannya di radio dan frekuensi asalnya. mereka telah memasuki dunia radio online. mereka telah menyiarkannya melalui www.xfm.com.my

kini, dunia local kita telah menemui jalan sia-sia dalam memperjuangkan muzik tempatan. terus menjunam jatuh kebawah dgn bersiaran hanya online. radio kini kembali meriah dengan banyak cakap dj dan penuh dengan iklan.

XFM kini dalam kenangan dari bersiaran secara langsung di radio. cuma kita tak tahu berapa lama.

#MemoriXFM wanchords banyak mengenal artis baru dengan lagu yang penuh epik dan tersusun.

hanya di XFM. semua dalam kenangan. cuma tak tahu berapa lama.

telah trending hashtag di twitter akan #MemoriXFM untuk perkongsian beramai-ramai tentang kenangan mereka bersama radio kesayangan rakyat X.




comments

Saturday, July 7, 2012

Sejarah XFM


XFM ialah sebuah stesen radio di Malaysia yang terkenal kerana hanya memutarkan lagu-lagu Malaysia. Sebelum ini, ia dikenali dengan nama Xfresh FM. Stesen ini menyasarkan pendengar remaja. XFM dilancarkan di corong FM pada Oktober 2004 setelah lama hanya berkumandang di Astro Radio dan DVRPlayer di bawah nama Varia.
XFM merupakan salah satu komponen kepada jenama portal web remaja Xfresh yang merupakan naungan AMP Radio Networks.
Stesen radio ini menggunakan cogan kata "Kami Tak Hot, Kami Cool!"



Penyampai Sekarang :



  • Syarifah Nurdina Almashoor Binti Syed Sheikh Almashoor
  • Shac
  • Muhd Shazli (Shaz)
  • Natasha Aimee
  • Nana
  • Raja Khairil Idris
  • Smek
  • Mat


Bekas Penyampai :



  • Johan Farid Khairuddin(JFK)
  • Linda Juliana (Julia)
  • Ahmad Zuwairi Bin Mohd Nor (ZZ)
  • Abdul Muiz Sadeq Bin Mohammad Musadek (Rex)
  • Adifashla Juraimi (Adi)
  • Khairil Azwan Bin Mohd Rashid (Krill)
  • Mohd Rizal Bin Mohd Sahimy
  • Mohd Fadzelee Bin Ja’affar (Ollie)
  • Noor Azlena Binti Mohamed Yunus
  • Rueben Thevandran a/l Ramanath (Burn)
  • Ray
  • Haniff



Sejarah XFM



Pada 2010, Ray dan Haniff, (penyampai untuk program Ra'yat Pagi X) telah dipindah kan ke Era FM untuk menemani Aznil selepas rakan sejawatan beliau, Din Beramboi, telah meninggal dunia akibat demam denggi,
beberapa tahun sebelumnya: Thevandran a/l Ramanath/Burn juga telah dipindahkan ke Era FM
Manakala, Nana(sebelumnya bertugas di Era FM) pula dipindahkan ke X FM untuk tujuan mempromosikan stesen ini
Pada tahun 2010 juga, menyaksikan X FM kehilangan sejumlah besar pendengar kerana membelakangi motto mereka sendiri, iaitu "berdiri dibelakang bunyi baru muzik Malaysia" X FMmembelakangi motto mereka dengan mengudarakan lagu-lagu tahun 90-an dan kebawah, walaupun telah di kritik oleh pendengar, mereka tetap meneruskan siaran tersebut. namun kini mereka menggunaka motto baru iaitu xfm rocks untuk menmperdengarkan lagu 90-an kebawah



Frekuensi (sewaktu on-air di radio) :


103.0FM- Lembah Klang
106.5FM- Pulau Pinang,Kedah dan Perlis
104.9FM- Taiping
98.5FM- Ipoh
97.9FM- Seremban
107.3FM- Johor Utara,Melaka
98.4FM- Johor BahruSingapura (Gunung Pulai)
100.0FM- Kuantan
104.0FM- Kuala Terengganu
99.8FM- Kota Bahru
98.6FM- Kota Kinabalu
103.7FM- Kuching
103.3FM- Johor Bahru (Johor Bahru Metropolis Tower)



Logo :


XFM


XFRESH


*sumber daripada wikipedia bahasa melayu. segala hak milik adalah kepada wikipedia.

comments

Friday, July 6, 2012

Laguna music.



here in Laguna music where the place that born a lot of Malaysian artist. they are produce the newest and memories of the dreams of the artist all around the malaysia. so lets we have a look what is Laguna music really is.


- Laguna Music, an independent record label, formed in 2002 with the passion and determination to produce, promote and develop Malaysian music. Brothers, Jeffrey & Jeremy Little, created something that would eventually play a big part in the recent development of the Malaysian music industry.

- They first started their music careers with their band Prana, which rose to quick success in the late 90’s, eventually earning them a recording album contract in the year 2000. The experience they gained having being signed to a mainstream label formed the initial foundations of Laguna Music.

- Over the years and with just a handful of artists under their roster, they achieved much success and recognition, and at the same time, built strong relations with other members of the industry, eventually developing the company to what it has become today.



In addiction, :

Laguna is the main recording company that always been choose by indie musician and before they send it to XFM. Laguna and XFM is the main section in order to bring Malaysian music more better in day to come. 
that is why we need XFM stay at our radio.



comments

Leave your footstep!!

Blogobo