ATTENTION please!!!

please LEAVE your blog's link for me walk in and follow you back at the SHOUTBOX ok.. tq a lot..
*at every post have a FACEBOOK COMMENT AVAILABLE. do leave comment there if you were not connected with blog account. its more easy.*

Demi XFM radio No.1 anda.

Demi XFM radio No.1 anda.

this blog owner by malaysian people.

this blog owner by malaysian people.

Wednesday, July 11, 2012

PIXLR power

aku bosan.. seriously. aku bosan.

tak tahu nak buat apa. asyik menghadap laptop. tunggu new feed from friends. than nothing else. so masuk la  pergi berniaga burger bersama rakan - rakan seperjuangan.


dan bila balik rumah, sama je. asyik buka laptop dan menghadap laptop yang dibuka hanyalah twitter. twitter. twitter. twitter. dan twitter. esoknya pun sama. twitter. twitter. twitter. dan twitter.  lagi. lusa, sama saja. twitter. twitter. twitter.  dan twitter. 


akhirnya aku sempat tengok application kat iphone kawan aku, ada instagram. al maklum la aku tak ada iphone, and aku pun main la application tersebut lalu teringin nak satu. alangkah sedihnya, aku tiada iphone cuma ada laptop. 


tetapi,


aku terus mencari dan jumpa satu aplikasi serupa tetapi berlainan nama. iaitu PIXLR (photo editing services) and aku terus download masuk ke komputer aku. dan juga browser chrome aku yang aku guna. 


akhirnya hasil daripada pixlr aku dapat menghasilkan output sebegini. :


click for large image

gambar yang nampak senja ni aku masuk kat application pixlr yang paling simple. iaitu application 'retro vintage effect'. nampak bagai ada aura dan di tatkala senja. jika nak ke application ini, sila klik link ini :

yang kedua :

click for large the image

&

click for large the image

gambar sebegini serupa seperti masuk ke dalam instagram. tetapi, ianya bukan. ia tetap pixlr. cuma ianya lebih dalam lagi dan banyak pilihan editing di aplikasi yang juga disediakan oleh pixlr. dan tapak untuk lakukan online ada pada link ini :

yang terakhir dapat di kongsi :

click for large the image
yang sama seperti yang kedua. aplikasi sama. cuma banyak yang diisi dalam gambar ini. banyak effect yang dimasukkan dan aku saja buat macam album lagu. hehehe. sukakan music dan ini jadinya kemaruk. sama je link macam atas.

bagi mereka yang nak terus direct ke web pixlr klik la pada link ini. 


mekasih!!
comments

Leave your footstep!!

Blogobo