ATTENTION please!!!

please LEAVE your blog's link for me walk in and follow you back at the SHOUTBOX ok.. tq a lot..
*at every post have a FACEBOOK COMMENT AVAILABLE. do leave comment there if you were not connected with blog account. its more easy.*

Demi XFM radio No.1 anda.

Demi XFM radio No.1 anda.

this blog owner by malaysian people.

this blog owner by malaysian people.

Friday, July 13, 2012

Lelaki SEMUANYA sama!!

Assalamualaikum..

entry kali ni nak menceritakan kepada rakan pembaca dan blogwalkers, mengenai perkataan yang selalu keluar daripada mulut perempuan yang mengatakan 'lelaki semuanya sama!!'.

jangan ada pihak lelaki yang cuba terasa hati dengan apa yang ingin saya tuliskan kerana, ini adalah fakta yang saya dapat daripada seorang LELAKI yang telah berkahwin dan juga telah berpengalaman dalam kehidupan berumah tangga kerana telah dikurniakan 2 cahaya mata lelaki dalam kehidupan beliau.

ditanyakan mengenai zaman percintaan, beliau telah mengalaminya dan telah menjelaskan kenapa perempuan  akan mengatakan lelaki semuanya sama! percaya fakta ini. jika anda seorang lelaki, anda akan terasa apa yang saya perkatakan dalam entry ini.

Kenapa perempuan menggelarkan LELAKI SEMUANYA SAMA?

- pertama :

ketika kapel. semuanya manis, tak pernah lupa akan tarikh penting. pabila sudah berulang-ulang. si lelaki akan merasakan itu semua tidak penting lagi. kerana telah berulang-ulang. manakala perempuan masih lagi setia menunggu detik itu untuk diraikan dengan kekasihnya.

- kedua :

komitmen berbelah bahagi. pabila komitmen telah didetiknya berbahagi kepada kerja, belajar, dan etc.. si lelaki akan cuba fokus lebih kepada komitmen yang dia hadapi sekarang dan akan cuba mengurangkan komitmen kepada si perempuan. apabila komitmen yang sedang dihadapinya berhari-hari dirasakan lebih penting, matlamatnya kearah perempuannya telah berkurangan dan jatuh. si perempuan yang menagih kasih dan beri taat setia masih juga menunggu.

- ketiga :

janji-jani yang dilontarkan oleh si lelaki. saya jujur ingin menanyakan lelaki di luar sana, masihkan anda ingat semua janji-janji yang anda ungkapkan kepada pihak perempuan? seperti 'tidak akan menyakiti hatinya' , 'akan menjaga tingkah laku' , 'menjaga hati si perempuan' dan lain-lain yang pernah dikeluarkan oleh mulut si lelaki? masih ingat? sepanjang perbualan saya dengan orang yang menerangkan perkara ini kepada saya, beliau berkata, lelaki ni cepat lupa akan kasih dan janji yang dia ungkapkan. bila da berjanji, dia mula akan biarkan sebab dah lama. ini sebenarnya 'lelaki semua sama' itu benar!!

- keempat :

si lelaki terlalu mengongkong si perempuan, ingat!! ketika anda kapel, perempuan itu bukan hak anda!! ketika tunang juga masih bukan hak anda. hak anda ketika perempuan itu telah selamat diijab kabulkan bersama anda. jangan terlalu mengongkong perempuan kerana mereka akan merasa bosan dan tertekan.
mereka masih bukan hak sebenar anda. ketika kapel si perempuan mula dahulu akan merasa bosan! kerana, anda yang mengongkong. biarkan mereka dengan kebebasan, cuma jangan terlalu bebaskan mereka. bebas juga ada had!

*banyak lagi yang ingin dibincangkan cuma saya tak berkesempatan. letih tak hilang sebab kerja.

akan datang saya ceritakan lagi.

segala cerita saya ini saya dapat daripada abg Li, yang berniaga burger bersama saya di YB burger shah alam.


comments

Leave your footstep!!

Blogobo